NYHETER.

ÄR DET SVÅRT ATT HÄNGA MED I ALLT NYTT? VI HJÄLPER ER ATT SÅLLA BLAND ALLA NYHETER.

8 sanningar om svenska medievanor

DR-monitorn 2017 är här med siffror alla marknadsförare bör känna till. Vi marknadsförare har som jobb att sälja till samtiden, men är ofta lite besatta av framtiden. Vi måste bli bättre på att analysera vår målgrupp, ta reda på hur den föredrar sin kommunikation och använda dessa kanaler. Här följer ett utdrag från DR-monitorn 2017, LÄS MER…


“Facebook har blivit ett nödvändigt ont”

Mer än 9 av 10 ungdomar i åldersgruppen 16-29 använder sig av Facebook, om än motvilligt. Undersökningen Ungdomsfokus 2017 visar hur nätverksjätten tappar unga användare till bild och video. Allt fler unga intresserar sig för bildfokuserade sociala nätverk som Instagram och Snapchat. Det visar undersökningen Ungdomsfokus 2017, gjord av Nyheter24-Gruppen och analysföretaget Rasmusen Analys. Undersökningen LÄS MER…


Medvind för radio

Radio uppvisar den starkaste månaden någonsin och print fortsätter att tappa. Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 3,2 procent i april, jämfört med samma period föregående år. Nedgången är en effekt av påsken som vanligtvis är en svag period för investeringarna, förra påsken inföll under mars. Totalt förmedlades under april närmare 1.3 miljarder LÄS MER…


E-handel – Din kund kommer inte att följa dig

“I genomsnitt har en kund 7,4 sociala kanaler och kommer att bli svårare och svårare att nå”, säger entreprenören och investeraren Sara Wimmercranz. Det finns fysiska butiker. Och webbutiker, app-butiker och varumärken som bara säljer via sociala medier. Den som vill sälja mode måste möta kunden precis där kunden vill vara. – Som bolag behöver LÄS MER…


Så ska Apple och SAP lyfta varandra till nya utvecklarhöjder

Apple kan hjälpa till att tvätta bort SAPs krångelstämpel och samtidigt hitta in väg in på marknaden för avancerade företagslösningar. Det ska ske med en ny samling utvecklingsverktyg. När man tänker på SAP tonar fortfarande stora tungrodda system med avancerad funktionalitet fram. Med Apple är det precis tvärtom: Lättanvända lösningar som inte erbjuder så mycket LÄS MER…


Så tar Instagram Stories dig närmare kunden – tre tips från experten

Instagram Stories är ett av de bästa sätten att engagera och få uppmärksamhet från kunderna, enligt Aimie Neighbour, sociala medier-strateg på Ignite Hospitality. Alldeles för få företag utnyttjar funktionen, tycker hon. Instagram lanserade funktionen Stories i augusti 2016. Användare kan ladda upp en video eller bild, som sedan kan ses under 24 timmar innan den LÄS MER…


Stort slarv med lösenorden enligt en ny undersökning

Många återanvänder samma lösenord på flera sajter. När det kommer till säkerhetstänk på nätet är det lätt att tro att ungdomar har bättre koll än de som är lite äldre, men så behöver det nödvändigtvis inte vara. För enligt en enkätundersökning gjord av lösenordshanteringsföretaget Keeper, som sajten Bleeping computer tagit del av, verkar slarvet gå LÄS MER…


Ingen vill se din selfie

Alla tar selfies, men få gillar andras selfies. Det visar studien ”The Selfie Paradox” från Ludwig-Maximilian-universitetet i München. Selfies är en viktig del av innehållet inom sociala medier. För många sociala medie-stjärnor är det grunden för hela deras flöde. Och vanliga användare följer efter. Det tas 93 miljarder selfies varje dag enligt Google och bland LÄS MER…


Facebook viktigare än Google för fler e-handlare

Fler svenska e-handlare anger att Facebook är viktigare som marknadsföringsverktyg än Google, enligt rapporten E-barometern 2016. Det har skett ett skifte i toppen av de viktigaste marknadsföringsverktygen och kanalerna bland svenska e-handlare, enligt E-barometern 2016 som tas fram av Postnord och Handelns utredningsinstitut. Vilka verktyg och kanaler använder ni för marknadsföring? (Flera svarsalternativ är möjliga) LÄS MER…


Sponsrad Instagrampost kostar i snitt 2 700 kr

Kostnaderna för att köpa utrymme hos en instagrammare av en influencer har ökat, skriver tidningen AdWeek. Men priset varierar en hel del beroende på nisch. En rapport från Influence.co, en marknadsplats för influencers, visar att priset för en Instagrampost varierar en hel del.  Modeller är de som tar mest betalt – i snitt ($434) för LÄS MER…